Instrukcja obsługi portalu FAQ

Instrukcja zakładania konta i nadawania paczek na portalu www.Rapido-paczki.pl

  1. Rejestracja konta
    a. Wchodzimy na stronę www.Rapido-paczki.pl, w prawym górnym rogu klikamy „załóż konto”
    image

b. podajemy e-mail i mocne hasło (Hasło musi mieć od 8 do 30 znaków, zawierać jedną wielką literę, jedną małą literę, cyfrę oraz znak specjalny: !@#$%^&*)
 
c. akceptujemy regulamin i zasady przetwarzania danych osobowych 

 

image

d. Uzupełniamy dane 
 -adres, imię nazwisko, firmę jeśli to konieczne
 - wybieramy preferowany sposób wystawienia fv 
 „chcę otrzymać fv na koniec miesiąca” – zostanie wystawiona jedna fv na koniec miesiąca (preferujemy)

„chcę otrzymać fv do każdej wykonanej płatności” – faktury będą wystawiane za każdą płatność

-uzupełniamy nr konta bankowego, na naszym portalu można wybrać pobranie na konto lub gotówka do odbioru we wskazanym punkcie Rapido, w przypadku gotówki nr konta nie jest konieczny.


image

image


image

  1. Płatność za paczki 
     Za paczki na portalu można zapłacić na 3 sposoby:
     a. przedpłata (najbardziej popularna i najprostsza forma zapłaty) 
     klikamy na plus w górnym pasku koło symbolu naszej skarbonki

image

Wpisujemy kwotę którą będziemy przechowywać w skarbonce na nasze przyszłe wysyłki np. 100zł 
image

Potwierdzamy kwotę i formę rachunku (domyślnie taki jak przy rejestracji)

Przechodzimy do płatności on-line T-pay
image

Wybieramy dogodną dla nas płatność i realizujemy transakcje

image

image

Na naszym koncie pojawi się kwota którą wpłaciliśmy, te kwotę możemy w całości wykorzystać na nasze wysyłki do wyczerpania środków.

Konto możemy również doładować w jednym z punktów Rapido
 Określamy kwotę na jaką chcemy doładować konto np. 500zł, przekazujemy kwotę w gotówce lub płacąc na terminalu, podajmy kasjerce nasze dane które podawaliśmy przy rejestracji (imię nazwisko, firma lub adres e-mail).
 

b. Płatność jednorazowa – drugą opcją jest płatność jednorazowa, gdy nie posiadamy środków na koncie możemy zapłacić za każdą paczkę jednorazowo osobno, jest to dobre rozwiązanie gdy nadajesz jedną paczkę raz na jakiś czas, gdy nadajesz więcej wybierz pierwszą opcję.

c. kredyt kupiecki – to opcja dla nadających regularnie paczki, po podpisaniu umowy na stałą współpracę otrzymujesz kredyt kupiecki od Rapido w wysokości w zależności od miesięcznego obrotu. Przykład nadajesz regularnie podpisujesz umowę, Rapido udziela Tobie kredytu kupieckiego np. na 500zł i do tej kwoty możesz zejść poniżej salda i mieć nadal możliwość nadawania paczek. Saldo musi co najmniej raz w mc wyzerowane.

 

 

  1. Nadawanie paczek

Przechodzimy na stronę główną www.rapido-paczki.pl

Klikamy „nadaj paczkę”
 Wypełniamy podstawowe parametry paczki wagę, wymiary i kształt:

image

Następnie wybieramy kuriera który nas interesuję, jeżeli paczka wykracza poza zakres świadczonych usług danego kuriera np. jest za ciężka to po prostu cena nie zostanie wyświetlona.

 

Dalej wybieramy opcje dodatkowe do paczki np. pobranie, pobranie możemy odebrać w gotówce w punkcie lub przelejemy je na wskazane konto domyślnie te z ustawień konta.

 

image

Następnie wybieramy adres nadawcy (domyślnie to te dane które podaliśmy przy rejestracji) i dane odbiorcy, te dane możemy zapisać w książce adresowej na przyszłość.

 

Pamiętajmy o podaniu zawartości paczki bez tego nie przejdziemy dalej (górny lewy róg obrazka poniżej U nas są to materiały firmowe)

 

Pod naszym adresem musimy wybrać punkt  Rapido w którym nadamy paczkę (wybór ten robimy tylko raz a potem się zapamiętuje.

 

image

Przechodzimy do podsumowania płatności, wybieramy sposób płatności i klikamy zamawiam i płacę

image

Strona przekieruje nas do naszych nadanych paczek, tam możemy pobrać i wydrukować etykietę do paczki klikając „etykieta”, sprawdzimy tu nr paczki, jej status i wszystkie dane.

Jeżeli nie mamy nie chcemy drukować etykiety, w punkcie Rapido zrobimy to za Ciebie, umieść tylko na paczce nr id paczki w tym przypadku jest to „66”.

image

  1. Anulacja paczki:

Jeżeli do paczki został nadany już numer możemy ją anulować jedynie poprzez napisanie e-maila kontakt@rapido-paczki.pl w tytule piszemy anulacja zamówienia i podajemy nr paczki lub  nr id zamówienia, zlecenie zniknie z naszego konta a środki zostaną zwrócone na konto w portalu Rapido-paczki.pl do ponownego wykorzystania.

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x