Reklamacje


  1. Speedjet ustala następujące zasady sprawdzenia stanu Przesyłki:
    1. ustalenia stanu Przesyłki dokonuje się protokolarnie po zakończeniu przewozu w celu określenia zakresu szkody, jeżeli nastąpiło naruszenie stanu Przesyłki;
    2. w przypadku zaistnienia widocznego uszkodzenia lub częściowej utraty przesyłki, ustala się niezwłocznie protokolarnie stan Przesyłki oraz okoliczności powstania szkody; protokół ten winien zostać podpisany przez Odbiorcę oraz osobę doręczającą przesyłkę;
    3. w chwili, kiedy Odbiorca potwierdzi odbiór przesyłki, odpowiedzialność za jej stan i kompletność przechodzi na Odbiorcę. Wszelkie zastrzeżenia stwierdzające nieprawidłowości w wykonaniu usługi dotyczące stanu przesyłki bądź też realizacji jej dostawy, powinny zostać umieszczone przez Odbiorcę w chwili jej odbioru w dokumentach przewozowych;
    4. protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu Przesyłki. Jeżeli Uprawniony nie zgadza się z treścią protokołu, może zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem; w razie odmowy podpisania protokołu przez Uprawnionego, Przewoźnik stwierdza w nim fakt i przyczyny odmowy. Uprawniony otrzymuje bezpłatnie egzemplarz protokołu;
    5. w razie trudności w ustaleniu danych dotyczących czasu, rodzaju, rozmiarów lub przyczyny szkody, dane te określa rzeczoznawca powołany przez Speedjet lub Przewoźnika w porozumieniu z uprawnionym;
    6. formę sporządzenia protokołu ustala Przewoźnik, wybrany przez Klienta podczas składania Zlecenia Przesyłki w miejscu doręczenia.
  2. Klient może złożyć reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi wyłącznie w formie:
    1. Elektronicznej - za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem rapidopaczki@gmail.com
    2. Pisemnej - za pośrednictwem przesyłki pocztowej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Prawa Pocztowego - na adres: ul. Obornicka 310, 60-691 Poznań;
    3. Osobiście - pisemnie w biurze Speedjet przy ul. Obornicka 310, 60-691 Poznań (będącym jednostką organizacyjną właściwą do załatwienia reklamacji). Lub jednym z oddziałów Speedjet.
  3. Klient ma możliwość złożenia dwóch rodzajów reklamacji:
    1. Reklamacje dotyczące faktur, tzw. reklamacje finansowe,
    2. Reklamacje z tytułu utraty, ubytku, uszkodzenia Przesyłki lub opóźnienia dostarczenia Przesyłki, tzw. reklamacje szkodowe.
  4. Reklamacja finansowa może zostać złożona w terminie 2 miesięcy od dnia, w którym zaistniało zdarzenie uzasadniające jej złożenie. Powyższe nie obejmuje reklamacji złożonej w związku ze zwłoką w przewozie, która nie spowodowała ubytku lub uszkodzenia Przesyłki. Regulaminy Przewoźników mogą przewidywać krótsze terminy na złożenie reklamacji – wówczas Speedjet odrzuci reklamacje złożone po terminie wynikającym z regulaminu Przewoźnika.
  5. Reklamację szkodową dotyczącą zwłoki w przewozie, która nie spowodowała ubytku lub uszkodzenia Przesyłki Klient może złożyć w terminie 1 miesiąca od dnia, w którym zaistniało zdarzenie uzasadniające jej złożenie. Regulaminy Przewoźników mogą przewidywać krótsze terminy na złożenie reklamacji – wówczas Speedjet odrzuci reklamacje złożone po terminie wynikającym z Regulaminu Przewoźnika.
  6. Reklamacje finansowe:
    1. w przypadku zakwestionowania przez Klienta faktury bądź jej części, Klient ma obowiązek poinformować o tym Speedjet w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury;
    2. składając reklamację finansową niezbędnym jest wskazanie numeru reklamowanej faktury oraz
    3. elementów specyfikacji faktury, z którymi Klient się nie zgadza;
    4. w treści formularza reklamacyjnego bądź treści reklamacji pisemnej, Klient powinien określić, w szczególności:
      1. co było zawartością Przesyłki,
      2. w jaki sposób została opakowana,
      3. wskazać wymiary i wagę Przesyłki,
      4. wskazać czy Przesyłka została opatrzona w naklejki lub inne komunikaty sugerujące szczególne traktowanie Przesyłki, np. „ostrożnie”.
    5. Speedjet zastrzega sobie prawo do żądania również innych dokumentów niż wymienione powyżej, jeśli takie dokumenty okażą się niezbędne do zakończenia postępowania reklamacyjnego. Dokumenty takie powinny zostać dostarczone do Speedjet w terminie 14 dni od daty skierowania żądania przez Speedjet. Jeśli termin ten upłynie bez odpowiedzi, reklamacja może nie być rozpatrzona, bez możliwości jej ponownego wniesienia.
  7. Reklamacje szkodowe - z tytułu utraty, ubytku, uszkodzenia Przesyłki lub opóźnienia dostarczenia Przesyłki:
    1. do prawidłowego zgłoszenia reklamacji niezbędne jest podanie nazwy Przewoźnika, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu zamieszkania (siedziby) uprawnionego do złożenia reklamacji – w przypadku składania reklamacji za pośrednictwem Serwisu powyższe dane są pobierane automatycznie,
    2. w formularzu reklamacyjnym należy wskazać numer reklamowanej Przesyłki, uzasadnienie reklamacji kwotę roszczenia – dane te muszą być podane dla każdego dokumentu przewozowego oddzielnie – numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania lub innej należności,
    3. w treści formularza reklamacyjnego bądź treści reklamacji pisemnej, Klient powinien określić, w szczególności:
      1. co było zawartością Przesyłki,
      2. w jaki sposób została opakowana,
      3. wskazać wymiary i wagę Przesyłki,
      4. wskazać czy Przesyłka została opatrzona w naklejki lub inne komunikaty sugerujące szczególne traktowanie Przesyłki, np. „ostrożnie”.
    4. do zgłoszenia reklamacyjnego należy załączyć list przewozowy, protokół, o którym mowa w ust. 1 powyżej oraz kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia. Do reklamacji składanej za pośrednictwem Serwisu, powyższe dokumenty należy załączyć w formie zdjęć lub skanów.
    5. zgłoszenia reklamacyjne nie zawierające ww. danych nie będą rozpatrywane;
    6. Speedjet zastrzega sobie prawo do żądania również innych dokumentów niż wymienione powyżej, jeśli takie dokumenty okażą się niezbędne do zakończenia postępowania reklamacyjnego. Dokumenty takie powinny zostać dostarczone do Speedjet w terminie 14 dni od daty skierowania żądania przez Speedjet.
    7. Jeśli termin ten upłynie bez odpowiedzi, reklamacja może nie być rozpatrzona, bez możliwości jej ponownego wniesienia.
  8. Termin na rozpoznanie reklamacji biegnie od dnia otrzymania prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego. W przypadku wezwania Klienta do usunięcia braków zgłoszenia reklamacyjnego, ww. termin rozpoczyna bieg od dnia otrzymania przez Speedjet lub Przewoźnika uzupełnionego zgłoszenia reklamacyjnego.
  9. W trakcie rozpatrywania reklamacji Klient jest obowiązany powiadomić Speedjet o każdorazowej zmianie adresu zamieszkania lub siedziby, adresu poczty elektronicznej lub innego środka komunikacji elektronicznej. W przeciwnym razie doręczenia odpowiedzi na reklamację i wezwań, dokonane na dotychczasowy adres lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej wykorzystanych do złożenia reklamacji uznaje się za skuteczne.
  10. Złożenie reklamacji przez Klienta poprzez Serwis, oznacza fakt zarejestrowania zgłoszenia reklamacyjnego w Serwisie i zobowiązanie do przesłania zgłoszenia reklamacyjnego bezpośrednio do wybranego przez Klienta Przewoźnika. Reklamacja rozpatrywana jest bezpośrednio przez wybranego przez Klienta Przewoźnika.
  11. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z regulaminami Przewoźnika, pierwszeństwo mają regulaminy Przewoźników wyłącznie w zakresie dotyczącym wykonywanej przez nich usługi przewozu.
  12. Złożenie reklamacji - zarówno szkodowej jak i finansowej - stanowi wyłącznie powiadomienie wybranego Przewoźnika o zakwestionowaniu jego usługi oraz zgłoszenie przez Klienta żądania otwarcia procedury reklamacyjnej.
  13. Speedjet niezwłocznie przekaże reklamację - zarówno szkodową jak i finansową - do Przewoźnika, a o wynikach postępowania reklamacyjnego powiadomi Klienta niezwłocznie po jej rozpatrzeniu. Przez udzielenie odpowiedzi na reklamację należy rozumieć nadanie jej przesyłką pocztową rejestrowaną za potwierdzeniem odbioru albo wysłanie z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
  14. Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że zgłoszenie reklamacji w żaden sposób nie zwalnia od uiszczenia na rzecz Speedjet opłat oraz innych należności z tytułu wykonanych dla Klienta usług. Nie uprawnia również do dokonywania jakichkolwiek potrąceń należności w ramach wzajemnych rozliczeń dokonywanych bez zgody Speedjet.
  15. Speedjet nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w rozpatrzeniu reklamacji przez Przewoźnika. Klient akceptuje, że łączący go z Speedjet stosunek umowny ma charakter umowy spedycji.
  16. Reklamacja finansowa zostanie rozpatrzona w terminie 90 dni od momentu prawidłowego złożenia reklamacji.
  17. Klient może zwrócić się do Speedjet o dokonanie cesji praw wynikających z Usługi i na tej podstawie samodzielnie dochodzić praw bezpośrednio od Przewoźnika.
  18. W przypadku braku uwzględnienia reklamacji przez Przewoźnika w całości lub w części, Klient może złożyć odwołanie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji reklamacyjnej.
czytaj więcej

Dane przesyłki

Szczegóły reklamacji

Powód reklamacji:

Dane zlecającego





Pola pogrubione są wymagane.


Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x